tamer yetim
Boss Basketball Manager
Kendimce "Ustalık Eserim" olarak tarif ettiğim, geliştirdiğim bir oyun.
Boss Basketball Manager

Hikaye

Yıllarca menejerlik oyunlarına bağımlı ve bu türden keyif alan birisi olarak tam üç yıl boyunca boş vakitlerimin çoğunu bu oyun için harcadım.

Yaşadığım tüm zorluklara rağmen ortaya bir sonuç çıkarabilmek beni oldukça mutlu etti. Bugün dünyanın her yerinden insanlar bu oyunu indiriyor ve oynuyorlar. Bana kendi dillerinde mailler atıyorlar. Bu gerçekten oldukça güzel bir his.

Detay ve Kapsam

Simülasyon oyunu yapabilmek oldukça zor bir iş. Çok fazla istatistik ve formül içeriyor, Her lig için ayrı fikstür algoritmaları, Lig kuralları, oyuncu gelişim - antreman algoritmaları, transfer, kira, gözlemleme, oyuncu istatistikleri ve pek çok farklı başlıkta, çok fazla detay içeriyor.

Özellikle oyun içini kurgulayabilmek ayrıca zor. Bir oyuncu kime ne zaman pas atacak, takımların güçleri neye göre belirlenecek, Güçlü takım güçsüz takıma ne zaman kaybedecek, oyuncu kontrat isterken ne zaman teklifi kabul edecek ne zaman reddedecek, daha burada yazamayacağım çok fazla detay mevcut.

Her ligin kendine has kuralları var, oyuncu özellikleri, fikstür algoritmaları, transfer ve draft mekanizmaları, oyuncu antreman gelişim, özellik düşüşü, başarısız sonuçta kovulma vb onlarca başlıkta oyun detaylandıkça detaylanıyor ve mobil cihazlar gibi performansın sınırlı olduğu alanlarda oldukça zorluyor sizi. Mesela maç motoru için 6 ay geliştirme yaptım ve bu 6 aylık çalışma final kısmına geldiğinde pek çok cihazda hız problemleri yaşattığı için bu kısmı kırpmak zorunda kaldım. Yazılımda uzmanlaşmak çözdüğünüz problemler ile doğru orantılı. Bu 6 aylık emek bana oldukça değer kattı. Yapmayı hayal ettiğim ve yaptığım şeyle şu anki aşama ile arasında oldukça büyük fark var fakat tek başına boş vakitlerde bunu yapabilmek bile oldukça kıymetli.

Geliştirme Süreci

Hazır oyun motorları arasında Unity ve Unreal tarzı oyun motorlarında testler yaptım ve arayüz yavaşlığı ve pek çok nedenlerle kendi oyun motorumu yazmam gerektiğini anladım. Bu keyfi nedenler ile aldığım bir karar değildi UI kısımları arkasında çok fazla işlem yapılıyordu.

Mesela takvim açısından düşünecek olursanız gün ilerlemesi yapılıyor, ay geçişi sağlanıyor. Mevcut transfer teklifi varmı, hangi takımın koçları kovulacak, hangi oyuncular emekli olacak. Hangi oyuncuların özelliği neye göre düşecek neye göre artacak. Arkaplanda pek çok anlık işlem yapılıyor ve bu işlemleri kendiniz oluşturmadığınız, toplam yükü hesaplayamadığınız zaman cihaz belleklerinde aşırı şişmeler oluşabiliyor.

Kendi oyun motorum olsada bütün aşamaları kendim planlamama ve hesaplamama rağmen ciddi performans sıkıntıları yaşadım. Yapılan testlerde Yeni nesil cihazlarda bellek yüksek olduğu için sıkıntı olmuyordu fakat eski nesilde nispeten düşük kapasiteli cihazlarda sıkıntılar yaşanıyordu. Özellikle Maç ekranında pek çok geliştirdiğim özelliği performans nedeniyle kırpmak zorunda kaldım.

Sonuç

Oyun şu anda sadece iPhone cihazlarda ücretsiz olarak indirilip oynanabiliyor, dilerseniz uygulama içi satınalma özelliği sayesinde Premium özellikleri açabilirsiniz.

Oyun Linki

https://apps.apple.com/tr/app/id1630458729